Communicatieconcepten

Zoekveld

10 inspirerende vragen om te stellen bij het ontwerp van een logo

Elk bedrijf, organisatie en merk heeft nood aan een mogelijkheid om op een eenvoudige maar uitnodigende  wijze te vertellen waarvoor het staat. Een goed bedrijfslogo doen niet alleen dat, maar straalt ook het nodige gevoel uit dat de aanschouwer prikkelt.

Een goed logo is de drager van je imago, zorgt voor herkenning en bindt mensen aan je merk.

In de pers: artikel in het IT en telecom magazine, i-tel, van de Vlaamse Ondernemer

Casestudy & infographic #DuivelsGeel

Casestudy: Communiceren voor een event

Het EK is achter de rug. Hoog tijd om terug te blikken op de Duivelsgekte in Geel. Na het succes van het WK Voetbal twee jaar geleden, plaatsen de Geelse handelaars voor de tweede keer een groot scherm op de markt. Maar liefst 16.000 fans van de Rode Duivels volgden de wedstrijden live van op de Geelse markt. 65 vrijwilligers hielpen mee tijdens elke match, en 248 vaten bier getapt. C-Works! verzorgde de communicatie voor en tijdens het event.

 

Professionele communicatie doet je event scoren

Je organiseert een topevent. Je hebt ‘alles’ tot in de puntjes voorbereid, maar toch valt de opkomst tegen. Ken je het gevoel? Een evenement organiseren is één, zorgen dat mensen op de hoogte zijn twee. Professionele online en offline communicatie is onlosmakelijk verbonden met het succes van uw event. Ook Innotek ondervond dit laatste en deed daarom beroep op C-Works! om het event ‘Future First’ optimaal in de kijker te zetten. 

De case: Future First - Innotek

Zo zorg je voor de perfecte link tussen print en digitaal

Swipen of bladeren? Boeken of bytes? Gelukkig hoef je niet te kiezen, want efficiënt communiceren doe je door je verhaal zowel online als offline te vertellen. Zorg voor een slimme communicatiemix en stem je drukwerk en website op elkaar af. Wij vertellen je aan de hand van een concrete case de do's-and-don'ts voor een perfecte match tussen print en digitaal.   

Sinds april 2015 hebben mobiele websites een streepje voor in Google. Een mobiele website is zo opgebouwd, dat deze optimaal bruikbaar is op mobiele toestellen - met name smartphones en tablets. Zo'n 80% van de internetgebruikers zoeken regelmatig online via een mobiel toestel, zowel binnen- als buitenshuis, 

De laatste jaren is het mobiel internetgebruik fors toegenomen zodat een mobielvriendelijke website niet langer een luxe maar wel een noodzaak is. 

Mobiele surfers nemen de overhand. Is jouw website er klaar voor?

Het overgrote deel van de websites van bedrijven en organisaties is de dag van vandaag nog niet geoptimaliseerd voor mobiele apparaten. Nochtans neemt het aandeel van mobiel dataverkeer met rasse schreden toe. Afhankelijk van de acquisitie - bijvoorbeeld via links vanop sociale media en bij e-mail marketing - loopt het aandeel van mobiele surfers tot boven de 50%. 

Websites die niet geoptimaliseerd werden voor gebruik op mobiele toestellen, laten zo heel wat kansen onbenut.

Branding: De kernwaarden voor een sterk merk

Een goede naam en een sprekend logo, zeer belangrijk bij de creatie van een sterk merk. Maar: “branding” is veel meer dan dat. Het is de totaalervaring die telt! Maar hoe zorg je er nu voor dat jouw merk (product, dienst) wordt gekozen boven dat van je concurrent?

Download gratis de communicatieplanner voor 2015

Een goede communicatie begint met een goede planning. Omdat alle begin moeilijk is, ontwikkelden wij een leidraad die je helpt bij het opmaken van een communicatieplanning. Onze communicatieplanner kan je gratis downloaden, maar je kan ook een gedrukt exemplaar per post aanvragen.

Zet een stap in de goede richting met de communicatieplanner van C-Works!

Zo verbetert de efficiëntie van je communicatie met RSS-feeds

Het oranje icoontje met de drie gebogen streepjes is misschien wel het meest ondergewaardeerde knopje op een website.  Wat het precies is en wat je er mee kan doen, blijft voor het gros van de websitebezoekers een raadsel. Toch kan een RSS-feed een zeer nuttig instrument zijn.

Een RSS-feed bundelt de meest recente berichten van een website in een gestructureerd XML-bestand.

Pagina's

Plaats een reactie

 
 
Abonneer op Communicatieconcepten